סופי היקרה

בסוף בסוף, סופי תהיה שמיכה, שתחילתה פרח קטן ותמים, והמשכה מנדלה שהולכת ומתרבעת, וממשיכה למעוין, עם המון דוגמאות, ואפשרויות חיבור וגדילה, וגודלה הסופי נע בין מטר אחד מרובע לכמעט שני מטרים.
מה שמשך אותנו, כנראה, היה שפע האפשרויות, גם של הדוגמאות וטכניקות הסריגה במסרגה אחת, וגם של שילובי הצבעים, ואנחנו מוצאות את עצמינו לא מתעייפות, וממשיכות לגדול עם הדוגמה והרבה לדבר על הפרוייקט הענק עם המון האפשרויות הזה שמוגש לנו ולכם, כמו ספר פתוח, וכל מה שנותר הוא לקחת מסרגות וחוטים לידיים ולסרוג.
דדרי אייס, מהבלוג Look At What I Made, פצחה בסריגת השמיכה,  אי שם בינואר 2015, וחלקיה נפרשים על פני 20 פרקים,  אנחנו הולכות אחריה, עוקבות אחרי ההוראות, משלבות צבעים כך או אחרת, מראות אחת לשניה, מתלבטות עם הצבעים, מכינות קפה, לפעמים פורמות, מופתעות, ומחייכות .
אני לא אלאה אתכם, קצת תמונות, והרבה פרטים חשובים למטה, כדי שלא נתעייף, אתם, נטע ואני.

כבר מההתחלה יש איזה טריק מתוק בשילוב של סוגי התכים החובקים השונים, מקדימה ומאחור שמדגיש את הגדילה של הפרח, התוצאה יפה לא פחות גם כאשר בוחרים לסרוג בצבע אחד בהיר, הפרח הראשון שלי מכותנה נראה ככה

Slide5וככה הוא נראה בהמשך

Slide6

במעבר לטריקו כדאי לקחת בחשבון שרצוי למתן את גדילת העיגול, ולפרוס אותה על פני שתי שורות כדי לא לקבל שטיח עם גלים, השטיח הזה, שנסרג מחוטי טריקו מגיע בסוף השורה ה 14 שלו לגודל של 74 ס״מ, ובין הפרח, לשורה הירוקה הראשונה הוספתי לו שורה אחת (בצבע בז׳), כדי למנוע את הגלים האלה

ככה נראה השטיח בהתחלה
Slide2וככה כשהוא פרוס על הרצפה, אתמול, בסטודיו

Slide7

אני אוהבת מאוד את ערכת הצמר של לוסי מ Attic 24 ואת השמיכה עצמה אני סורגת מהחוטים של הערכה (פלוס כמה חוטים  שמצאתי בסטודיו, בעובי דומה וצבעים קצת לא קשורים, אבל מי בודק) במסרגה מספר 4. נכון לעכשיו, בסוף החלק הרביעי היא נראית ככה
*הערכה מגיעה בשקית אורגנזה ענקית מאנגליה, לא הרבה אחרי שמזמינים אותה, ומחירה שפוי ודומה מאוד למחירים בארץ, אם כי חיפשתי ומצאתי שיש שפע של חוטים מכל הסוגים גם בחנויות בישראל, ולא חייבים לרוץ וללחוץ על כפתורים כדי להזמין מחו״ל

Slide2

בין לבין, כמו בוירוס, אבל במובן הרבה יותר חיובי, הדבקתי את נטע ואת ליאת מעושה עיניים,
ליאת עשתה כמה שינויים בדוגמה, והשמיכה שלה נראית, נכון להיום ככה

Slide3

נטע היא כמו בשיר של יונתן גפן ״כבר ראיתם את השמלה החדשה של ענת״ (מאז שפתחנו את הבלוג הזה  אני מחפשת סיבה להכניס אותו לכאן, אז הנה) הצבעים שהיא בחרה בהם,  כמו גם סוג החוט
(שילוב של ויסקוזה של אליזה עם עוד כמה חוטים מסוגים שונים שהיו לה בסטודיו  והיא שילבה אותם) מניבים תוצאה צבעונית ססגונית ומלאת עוצמה.
היא ביקרה השבוע בסטודיו, בערב הסריגה הפתוח שלנו, שלפה את החוטים והמסרגות שלה, הסתכלה על הסופיות החיוורות שלנו ואמרה שבעצם אולי היא תפרום, כי היא רוצה משהו עם תוצאה קצת יותר שקטה, וכולנו שתקנו, חוץ ממני, שקמתי והלכתי להכין קפה לכולן.

Slide7

זאת השמיכה של אולין, שלומדת אצלינו, היא הלכה על חוט כותנה כפול, מה שמאיץ את הגדילה של השמיכה, והצבעוניות שלה שובת לב, ואם תרצו עוצרת נשימה, הנה היא

Slide8
כמה פרטים עניניים לפני שמתחילים במלאכת הסריגה:
*סריגת השמיכה, שגודלה הסופי נע בין מטר אחד- לבערך שניים (תלוי בעובי החוט ומידת המסרגה בהם אתם סורגים) מחולקת ל-20 חלקים,  והדוגמה המאוד מפורטת נמצאת בבלוג Look At What I Made  מלווה בתמונות נהדרות, כאשר כל חלק מודגם בסרט שאסתר מהבלוג   It's all in a nutshell צילמה עבור כל מי שרוצה לסרוג את השמיכה, וזקוקה להדגמה מוחשית.
והנה קישור לסרט הראשון בו היא מדגימה בצורה רהוטה ושקטה את הפרח של ההתחלה.
אורך הסרטים ביוטיוב, נע בין ארבעים דקות לכמעט שעתיים, ואסתר הנהדרת מדגימה באנגלית רהוטה שלב אחרי שלב, כפי שהם מפורטים בדוגמה המקורית, בחירת הצבעים שלה שונה מהבחירה המקורית של דדרי.
*אפשר לעיין  בפוסט הזה, ולהתחקות אחר גודלה הסופי של השמיכה, וסוגי החוטים השונים בהם אפשר לסרוג אותה, אני חייבת לציין שכאשר סורגים בחוטי כותנה שמשקל פקעת אחת הוא 50 גר׳ ואורך החוט הוא 125 מ׳ גודל השמיכה המתקבל קרוב יותר לגודל הבינוני שמציעה דדרי (כלומר 1.40*1.40 מ׳), זה כמובן תלוי מאוד במתח הסריגה שלכם, ובמסרגה שבה תסרגו.
*החום הניח לנו בידיים חוטי כותנה, אם כי חלקינו סורגות את השמיכה גם בחוטי אקרילן ״אמיתיים״.
כאשר סורגים בחוטי אקרילן אמיתיים, רצוי להקפיד עד כמה שניתן על אורך שווה של חוט בחבילה של 100 גרם, אז אני מודה, שחלק מהתלמידות שלנו שסורגות את השמיכה חוטאות בשילובי חוטים שאורכם נע בין 200 מטרים לחבילה, ל240 מטרים לחבילה, אבל מכיוון שמדובר בחומר סינטטי, אני משערת שלא תהיה בעיה בכביסה….
*הגדלים המוצעים הסופיים של השמיכה מרובעים, אבל יש המון אופציות להגדלה של שמיכת מלבן, ככה שבכל מקרה רוחב השמיכה יהיה כמו בפירוט, אבל אורכה, כנראה (לפי הבחירה שלכם) בכל זאת ארוך יותר, ולא קשה לתכנן לסרוג ככה כיסוי מיטה אם ממש רוצים

אלה לא המלים הסופיות שלנו על סופי, היא הולכת איתנו לישון ומתעוררת בבוקר כשהציפורים רק מתמתחות לפני שהן מצייצות, ואת השטיח שהולך , וגדל ומשתנה עוד נעלה כאן בהמשך, בינתיים, לפני סוף השבוע עם המנוחה שמחכה לנו, אני מצרפת את השיר של יונתן גפן, שהזכרתי למעלה, (ואם אין לכם את ״הכוכבים הם הילדים של הירח״ ספר השירים שלו, אז עכשיו זאת הזדמנות מצויינת לחפש אותו, זה אחד הספרים הכי מעולים שנכתבו בעברית, תסמכו עלי!)

Slide1

בסוף בסוף, אני רוצה להזמין את כל מי שסריגה מעניינת אותו, ליום הסריגה הבינלאומי במרחב הציבורי שיתקיים ביום שלישי הבא, ה 23/6 ופרטים על היום והסדנאות שיתקיימו בו, הכל בחינם, בבלוג של אלונה ארובס

ושיר, אתם יודעים שזה לא הולך בלי.
יש אינספור גירסאות כיסוי לשיר הזה של פרלל ויליאמס, ובגירסה הזאת יש משהו כל כך מתוק, שלא יכולתי להשאיר אותה בחוץ, תהנו….:)

7 תגובות על ״סופי היקרה״

  1. עידית יקרה,
    בהגיעי אל השביל המוביל לסטודיו, אני מתמלאת בשמחה וציפיה לקראת השעות הקרובות.
    הצבעוניות המקבלת את פני ,האווירה החמה והנעימה ,הנשים המקסימות והמנצחת על כל
    התזמורת הצבעונית של חוטים, סריגים דוגמאות אין סופיות (כמו סופי ) ו
    מוסיקה. כל אלה מרחיבים את ליבי , מרגיעים ויוצרים הרבה נחת ,יצירה ורגיעה

    באהבה רבה

    אירית

  2. הכתיבה שלך שובת לב. כיף לקרוא ותמיד אני לומד משהו חדש.
    תודה.
    נתראה בקרוב.

  3. שלום עידית ונטע!
    השמיכה הזו היא התמכרות חיובית. התחלתי כשלושה שבועות לאחר תחילת פרסומה ומאז אני באטרף. סיימתי את הריבוע ועכשו אני בחלק של הפיכתה למלבן .
    נהנית מכל רגע
    אריאלה.

  4. אני גיליתי את סופי בשלהי ינואר… והתאהבתי על המקום… למרות שאני מתחילה עבדתי עליה (תמיד בעיכוב של שבועיים שלושה) חוט כותנה ומסרגה 5ממ היא משמשת כמפה מרהיבה ומיוחד שכל הנכנס אלינו מתלהב…. והתמכרות כייפית שנדבקו בה כמה מחברותי האהובות. עד כדי כך שכרגע בתיק שלי בתור "פרוייקט לקחת" ישנה סופי נוספת, תינוקת מחוטי רקמה 🙂 אני ממליצה גם על קבוצת הפייס שמלווה את הפרויקט.. והגלריה המדהימה של סופי מכל העולם שיש שם (גם שלי שם)…
    מעניין יהיה לראות את ההתאמות לשטיח.. בהצלחה

  5. הי, גם אני מתכננת להתחיל את סופי כבר המון זמן והפוסט הזה נתן לי דחיפה קטנה קדימה.
    מה דעתכן על חוטי כותנה פשוטים- הילה במסרגה 3? לי הם מרגישים לפעמים קצת נוקשים, אבל אולי יתאימו למטרה הזו, מה דעתכן?
    אורית

    1. היי אורית, התמונות בפוסט הזה (לפי סדר הופעתן) במספרי 1, 2, 4, 6, סרוגות בחוטי כותנה (קמילה) במסרגה מס 3 , 3.5, ומידת השמיכה הסופית תהיה 1.40 בקירוב, ובמלים אחרות, אנחנו מאוד ממליצות לסרוג אותה בחוט כותנה 🙂
      בהצלחה!

כל תגובה, מילה או שאלה תשמח אותנו

