יום וורוד

הנטייה להמשך לצבעוניות מסויימת קיימת אצלנו אם אנחנו מודעים אליה או לא. זה לא חייב להיות צבע אהוב כמו אצל הילדים, ויכול להכיל קשת שלמה של צבעים וגוונים ומעברים ביניהם. לפעמים ההעדפות שלנו משתנות לפי עונות השנה השונות. יש כנראה משמעות רצינית למצב רוחנו ומרחיקי לכת יאמרו שגם מצב בריאותנו משפיע על הבחירות שלנו. אני יודעת שיש מטפלים הוליסטיים שמשתמשים בצבע לאיבחון וריפוי.
אני לא נותנת לעצמי דין וחשבון מראש, רק נסחפת אחרי המשיכה שלי לצבע. אני מאפשרת לבחירה להתנהל מעצמה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שאני אכן מודעת למשמעויות של חיבורים מעניינים, חיבור צבעים "מתנגשים" ו"מתאימים" ומה המשמעות של בחירת הצבעים על התוצאה הסופית. כל זה קורה תוך כדי העבודה בשיטה של ניסוי תהייה וטעייה, הולכת לפי מה שנכון בעיניי ברגע הנתון, נותנת לתחושה להוביל.

כל המחשבה הזאת מתתפתחת אצלי למילים בתחילתו של יום חול כאשר אני עומדת מול המראה ומשפרת הופעה.
אני עונדת זוג עגילים חדש, הברקה של ממש, שקניתי לפני שבועיים. הם נראים לי מתאימים באותו יום להרגשה בצבעים ובאוירה. הם של מיכל שבתאי צורפת שמצליחה להפתיע ולשמח אותי בצבעים, בצורות ובשילובים.
כמו קסם של השראה מיד כשאני עונדת את העגילים נצבעת הסביבה בצבעיהם המיוחדים. במבט קצר דרך המראה אני רואה את פרחי הפלאסטיק ששמתי על עדן החלון באמבטיה.
אין פה עניין עם צבעי העונה באופנה, הפרחים האלה אצלי כבר כמה שנים.(כמובן שמייד הסרתי וצילמתי)

דרך אותה מראה משתקפת התמונה על הקיר מאחורי. סבתא אווה, ציירה אותה כשלמדה ציור אחרי שעברה את גיל 90. היא השאירה לכולנו מזכרות מקסימות של ציורי אגרטלים, כמו אלה שהיו פזורים אצלה ברחבי הדירה. אני בחרתי לתלות ציור בצבעים שתואם בדיעבד של העגילים.

שילובים של וורודים על גווניהם השונים תמיד מושכים אותי, לכן אין פה הפתעה גדולה, הרי העגילים, פרחי הפלאסטיק ואפילו המצויירים, כולם בחירות שלי.בין שאנחנו מייחסים לזה חשיבות ובין שלא, למעשה כולנו מנהלים את הבחירות שלנו על קשתות והעדפות של צבעים. יש שיותר מעזים ומחפשים לצאת מהכללים ויש שמחפשים את הווריאציות האלגנטיות בשילובים. יש שאוהבים ניואנסים בצבעים ויש מעדיפים צבעים מובהקים.
גם בחירות בשחור ולבן הן הכרזה צבעונית ולאוו דווקא המנעות ממנה.
ועוד כמה שילובים צבעוניים.


2 תגובות על ״יום וורוד״

  1. הסלים שלכן מעוררים בי כל פעם מחשבות על צבעוניות ושילובים, גם כי הצבעוניות שלהם מדהימה מעיני, ובעיקר כי אלו לא שילובים שהייתי בעצמי עושה "בהתנדבות" – זו אחת הסיבות שבגללן אני מאוד אוהבת שימוש בחומרי פסולת – יש להם נתונים מוכתבים (צבע, עובי, טקסטורה) שלא תמיד בשליטתנו, וכמות שהיא לפעמים מוגבלת (מצבע מסויים, או חומר מסויים), ולכן לפעמים אין ברירה אלא לעשות איתם שילובים "מאולצים", לא כאלו שבאופן טבעי היינו עושות…

    1. היי ארבל, יש משהו במה שאת כותבת, כי באמת יש הרבה מאוד צבעים שלא ניתן למצוא בחולצות טריקו (או שאין מספיק), אבל כאן באה הצביעה ומכניסה משהו שהרבה פעמים התוצאה שלו אפילו שונה מהכוונה ועדיין מחברת את החיבור הזה הלא מתנדב כמו שכתבת (אני אוהבת את הניסוח שלך)
      והאילוצים האלה, הם נפלאים, באמת הם מכריחים לעשות דברים אחרים, זאת אחת הסיבות שאנחנו אוהבות כל כך את המוצר הסופי כמו גם הדרך עד אליו,
      תודה על המחשבה המחדדת
      מצרפת קישור לפוסט על הצביעה של חולצות הטריקו הלבנות
      http://wp.me/p267Vr-28

כל תגובה, מילה או שאלה תשמח אותנו

