סל במתנה

לשבת ולסרוג ככה סתם באמצע היום נראה תמיד כמו סוג של בזבוז זמן.
צילו המאיים של עולמנו ההישגי והמודרני, או כפיתיות לשמה, גורמים לי לנצל מצבים בהם אני יושבת "ומימלא לא עושה שום דבר עם הידיים".

בזמנים אחרים כאשר נשות המשפחה המורחבת, השכונה או הכפר היו מסיימות את מטלות הבית והמשק הן היו מתקבצות לחברותא. המפגשים היו דבר יומיומי, בלתי אמצעי, ללא תיאומים מיוחדים וללא הכנה.
כל אחת הביאה איתה את מלאכת היד שלה. ביחד ישבו, עבדו, שיתפו ועיבדו את חוויותיהן.

בכל גילגולי העבודה שלי כמעצבת עבדתי לבד שקועה ומרוכזת ביצירתי.
שבעתי מהישיבה לבד. לכן כבר זמן מה שעידית ואני נפגשות ועובדות יחד.

שתינו הבאנו מטען עצום של יכולת ונסיון שנרכשו בשנים של עבודה ועשייה. הכיוון לא היה ברור בהתחלה, אבל הסריגה סחפה אותנו בכוחה הממכר. על ההמתכרות הזאת אני חייבת לחזור ולכתוב בהמשך.
סריגה זה הדבר שאנחנו עושות עכשיו. סורגות סלים, משכללות טכניקות, ממציאות המצאות קטנות וגדולות שמתפתחות מתוך העבודה.
וכמובן מלמדות …

המפגש עם נשים אחרות בסדנאות שאנחנו מעבירות מחזיר אותנו לרגעים לאותם מפגשי נשים. יושבות ביחד, פנויות לרגע מהשיגרה, עובדות מלמדות ולומדות. שותות עוד קפה מוסיקה ברקע. האווירה נעימה תמיד.
זה כבר עושה לנו חשק לקבוצת סריגה.

את החומר המדהים הזה עידית הביאה משאריות של מפעל לעיבוד טקסטיל.
כדי שהאפור יבלוט ביופיו ולו יהיה כהה ועגום, החלטתי לסרוג בין השורות חוט כותנה צבעוני.

את הסל הזה סרגתי ביממה אחת.

התחלתי בערב מול הטלוויזיה.
המשכתי בבוקר לפני שכולם התעוררו.

את רוב העבודה התקדמתי תוך כדי פגישת ההפקה של מסיבת הבת מיצווה של ביתי וחברות שחוגגות יחד.
אמא אחת רשמה, שתינו קפה, סימנו תאריכים, הגדרנו את התקציב, הזמנות ותוכן חילקנו תפקידים.
כל הפינות נתפרו, ואני התקדמתי שורה שורה כמו נרקומנית והחלפתי צבעים.


את הקצוות הצבעוניים שזרתי כשאני יושבת על האסלה הסגורה שומרת שלא ישפריצו החוצה את מי האמבטיה.
בערב כבר נתתי את הסל מתנה לנטע (זו לא טעות, נטע חברה של נטע) ליום הולדתה.
מזל טוב!

7 תגובות על ״סל במתנה״

  1. מקסים ביותר
    הייתי שמחה לקבל קצת פרטים על הסדנאות
    מעניין…גם אני סרגתי השבוע סלסלה קטנה מחוט כותנה עבה,לנכדים שיהיה מקום לפיצ'יפקעס הקטנים…..
    אין לי מושג איך מעלים כאן תמונה,חבל….

    1. ביום שישי הקרוב 4.5 נתחיל סדנה של שלושה מפגשים בני שלוש שעות. נלמד גזירת של חולצות לחוט טריקו וסריגת סלים בסיסית.
      נתקדם לסריגה מורכבת של סלים גדולים עם קונסטרוקציה.
      סריגת ידיות משני סוגים, שילוב דוגמאות בסריגה, שילוב חוטי כותנה ועיבודי הסיומת.
      הסדנה תתקיים אצלי בסטודיו שבמושב אביגדור.
      אם את מעוניינת צרי קשר טלפוני
      נטע-0504280322

  2. היי אילנה, עד כמה שאני יודעת לא ניתן להעלות תמונה בתגובות, אבל אם העלית תמונה בפייסבוק נשמח לקישור
    (או, למייל של אחת מאיתנו, שמופיע בדף עלינו, פה בבלוג למעלה)

  3. מקסים.

    רוצה גם. מתי ואיפה תתקיים הסדנא הבאה?
    אני תושבת יבנה. זה לא רחוק מאביגדור.

    יונה יוסף

    1. אהלן יונה, הסדנה הבאה תתקיים בשישי הבא ה-15.6 בסטודיו של עידית במושב מישר שבגדרות. הרבה יותר נוח בשבילך. צרי קשר

כל תגובה, מילה או שאלה תשמח אותנו

