מה עושים עם חולצות טריקו לבנות?

במידה מסויימת, איסוף חולצות ישנות מכל מי שאנחנו מכירים זה הרגל שהופך למסורת.
קבועה.
מסורת פנימית של מי שבטוחה שיש לה מה לעשות מחולצות טריקו ישנות
לא אחת ולא שתיים.
אגב, כשאני אומרת "ישנות" אני מתכוונת לזה. הדפס מתקלף על הגב של "מזגני הקסם" או של "קייטנת השלום", או כתמים של עבודה בשדה, בגינה, כמו גם חורים מתקבלים בחיוכים רחבים ובארבע ידיים מוכנות לעבודה (שתיים שלי, שתיים של נטע)

ובאמת מביאים לנו ערימות. כולם נזכרים פתאום ומוציאים לנו חולצות ישנות מהארון,
לפעמים אנחנו ישר גוזרות ומכינות מהן משהו, ולפעמים מקפלות בערימה לפי הצבעים ורק מסתכלות עליהן, אחרי שאנחנו גוזרות ומגלגלות לכדורים, החולצות נראות בערך כך:

אבל אז מגיעה ערימה של חולצות,  לא בדיוק "מזגני השלום" או "קייטנת הקסם"
ועדיין, הלבן שולתת.
מה אפשר , תגידו לי, להכין מחולצות לבנות?
למרבד הן לא מתאימות, כי מניחים אותו על הרצפה והוא מתלכלך במהירות,
וכשחושבים על זה טוב טוב, אז גם לסלים  שאנחנו מכינות הלבן לא מחמיא במיוחד.

וזה צבע חזק באמת בין חולצות הטריקו (טי שירטס בעברית מדוייקת)
כבר אמרתי לכם את זה?

ראשית אנחנו מקפלות אותן, ומסדרות לפי צבעים. כמו בתמונה הזאת:

אחר כך אנחנו עושות מעשה.
לוקחות את כל החולצות הלבנות, גוזרות אותן לכדורים כמו בתמונה למעלה ואו אז
מעבירות את הכדורים האלה צביעה בתוך סיר, (אחרי שפותחים אותם וקושרים בצורה מסודרת, כדי שהצבע, שמיועד לבדים, יגיע לכל החוט)
אין סוף לגוונים שאפשר לשלב ביניהם,  זאת קלישאה אולי.
אבל קלישאה מתוקה

הנה כמה דוגמאות משלל הצבעים שחוטי הטריקו שלנו טבלו בהם

וגם סלילים סלילים בכל מיני צבעים

הנה התחלה של סל, תסתכלו עליו,
לפני שבועיים סרטי הטריקו שממנו הוא עשוי היו כולם לבנים
ועכשיו הוא אדמדם-כתמתם בהיר

ככה מכינים חוט מחולצת טריקו
שני קישורים עם הוראות מדוייקות – עד מפורטות איך אפשר לצבוע צמר עם צבעים של ביצי חג הפסחא, שניהם באנגלית
הראשון
השני

והשיר הזה, לסיום, של סינדי לאופר
צבעים אמיתיים, מתאים כל כך, תקשיבו

9 תגובות על ״מה עושים עם חולצות טריקו לבנות?״

  1. יש פעמים שאני מתבאסת שאנחנו לא גרות אחת על יד השנייה…. בערב כשבא לי (ולמעיין) איזה קפה ולצחוק איתך….
    בימי שישי שבא לנו להכין אוכל ממש טעים אבל אין מי שיוכל…..
    ולפעמים כשאני רואה תמונות כאלה… שבא לי פשוט לבוא להתנחל ורק להסתכל ( אולי קצת גם לגעת ואולי גם לנסות לעשות עם זה משהוא…)
    פשוט מקסים ועושה חשק…..

  2. שאפו לבלוג היצירתי שלך. גם אני אוספת כל מיני בגדים ישנים כדי לעשות מהם בעתיד משהו, אבל זה עדיין לא קורה, אבל עכשיו יש לי תמריץ. תודה.

  3. בס״ד
    בלוג מדהים ומעורר השראה
    מאיפה משיגים צבעים כאלה?
    ולא כל כך הבנתי איך צובעים את הבד שהוא יהיה מעורבב בכמה צבעים…
    תודה ובע״ה חג פסח שמח וכשר 🙂

    1. יעל ערב טוב-
      הצבעים הם צבעי בד שנקראים dylon
      אפשר לקנות אותם בחנויות של חומרי בנין.
      אני עושה את זה בשלושה סירים שונים, הופכת כסא וכורכת סביב ארבע הרגליים שלו את החוט (וקושרת טוב בקצוות, שהצרור הזה לא ייפרם) ואז מכניסה צבעים שונים לסירים וצובעת בכל פעם שליש אחר של החוט המגולגל (ובין צביעה לצביעה אני שוטפת עם חומץ וסוחטת
      התוצאה היא שלושה גוונים ולעתים אף יותר לכל כדור של חוט.
      בהצלחה, וחג שמח!

      1. בס״ד
        ואגב תוכלי אולי לתת לי שם של חנות ספציפית שיש לה את הצבעים?
        חיפשתי קצת בטינטרנט ולא הצלחתי למצוא..

      2. בשמחה! החנות שאני רוכשת בה את הצבעים נקראת "סלומון" והיא נמצאת בגדרה, ברחוב וייצמן ממש בהתחלה (קרוב לכביש הראשי)

כל תגובה, מילה או שאלה תשמח אותנו

